Vernieuwde lay-out
Smulders had al eerder een lay-out voor het personeelsmagazine, maar wilde graag een update van de huidige versie. We hebben ons dus vooral gericht op meer overzicht creëren voor de lezer. Door op een weloverwogen manier elementen en beeldmateriaal toe te passen, gaven we meer rust en structuur aan het geheel. Zo krijgen we teksten die aangenamer lezen, zonder dat het personeel het gevoel heeft een ander magazine in zijn handen te hebben.
Ontzorgen als topprioriteit
Bij het opmaken en verdelen van een magazine komt heel wat kijken: interviews afnemen, teksten schrijven, verbeteren, vertalen, lay-out ontwerpen, adressen verzamelen, alles drukklaar afwerken, de drukker instructies meegeven, ... Best wel uitdagend! Pixeo probeerde dan ook zo veel mogelijk te ontzorgen. Door onze nauwe contacten met drukkerijen, regelden wij buiten de lay-out ook alle druktechnische zaken en postverdeling met de drukker.
Last-minute aanpassingen
Een personeelsmagazine telt vaak erg veel woorden, en in het geval van Smulders, is er ook telkens een uitgave in verschillende talen. Niet zo vanzelfsprekend dus, om een groot aantal teksten zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen en foutloos af te werken. Wij vonden dus ook dat Pixeo zichzelf flexibel mocht opstellen: we probeerden steeds kort op de bal te spelen, zodat een krappe deadline zo weinig mogelijk problemen kon geven. Door een prima samenwerking tussen Smulders en Pixeo konden we verbeteringen en last-minute aanpassingen efficiënt en snel doorvoeren.