Goed bezig?
Je moet het zo zien. Als er 10000 bezoekers online jouw webshop bezoeken, en 50 van hen kopen ook effectief iets aan, dan spreek je over een conversierate van 0,5 procent. Vaak gaan we dit percentage als graadmeter gebruiken voor hoe goed je webshop of online campagne presteert.
Kan altijd beter!
De volgende stap is dat we aan conversieoptimalisatie gaan doen. We voeren eerst een nulmeting uit. Dit is een soort van “hoe het nu is”-meting. We gaan over een bepaalde tijdspanne opmeten hoe we presteren en dat resultaat gebruiken we later als vergelijkingsmateriaal.
Daarna voeren we een weloverwogen aanpassing door op je website, webshop of online campagne. Liefst één aanpassing per keer, zodat je duidelijk kan uitmaken dat de gemeten resultaten het gevolg zijn van die specifieke aanpassing. Gaat je conversie omhoog, weet je dat je aanpassing het hogere doel heeft gediend. Is je conversie gedaald, maak je de aanpassing ongedaan en probeer je iets anders.
Gaandeweg ga je zo je online inspanningen stapje voor stapje naar een hoger niveau tillen.
Zij zijn alvast gebeten om te meten
Andere interessante diensten
Gevonden in ons magazine |
Bekijk alle artikelsLanceerangst. Het overkomt de beste!
We zien het vaak gebeuren. Een campagne is helemaal klaar, er is aan alles gedacht, alles werd grondig overlegd en tot in de puntjes uitgewerkt. En toch komt het startschot niet. Omdat er altijd een klein mannetje achter in ons hoofd zegt: “Maar wat als…?”
Geef je evenement wat extra buzz met slimme advertising op Google (SEA)
Bij een aankomend evenement grijpen ondernemers niet langer naar voorbijgestreefde promotiemiddelen om hun doelpubliek te bereiken. Adverteren op Google brengt een optimale doelgerichtheid met zich mee. Je kan er op rekenen dat jouw boodschap op een zo efficiënt mogelijke manier tot bij het juiste publiek geraakt.
Webshop of lokale handel? Onze visie.
Lokale handelaars hebben het vaak moeilijk om op te boksen tegen de online shops. Aan de ene kant zien we het persoonlijke karakter van lokale handel, aan de andere kant hebben we het gemak van online shoppen. Kiezen? Our two cents...